Sopranistka Simona Procházková vystudovala Konzervatoř a Janáčkovu akademii múzických umění v Brně. Po úspěších na soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech a Totti dal Monte v italském Trevisu je sólistkou Státní opery Praha.
Zde ztvárnila řadu vrcholných postav operní literatury: Adina (Nápoj lásky), Pamina (Kouzelná flétna), Fiordiligi (Cosi fan tutte), Violetta (La traviata), Liu (Turandot), Mimi ( La Boheme), Leonora (Trubadúr), Micaela (Carmen), Taťána (Evžen Oněgin), Vendulka (Hubička), Jenůfa, Rusalka a další. Pohostinská vystoupení ji zavedla na scény Národního divadla v Praze (Terinka, Donna Anna,Violetta), Národního divadla v Brně (Violetta, Pamina, Rusalka) a Slovenského národního divadla v Bratislavě (Micaela, Donna Anna, Pamina,Violetta). Ve Stavovském divadle v Praze zpívala Servilii (La clemenza di Tito), Paminu, Fiordiligi a Donnu Annu. Jako Jenůfa vystupovala pod taktovkou dirigenta Nikši Barezy v Záhřebu, jako Donna Elvira (Don Giovanni) v Markgräflisches Opernhaus v Bayreuthu a v rakouském Garsu a jako Pamina na Römerberg Musik Festspiele ve Frankfurtu. Se Státní operou Praha vystupovala ve Švýcarsku(Jenůfa), Německu(Pamina), Japonsku (Pamina,Violetta) a v Beseto Opera v korejském Soulu (Pamina).
Bohatá je její koncertní činnost, která ji přivedla také na pódia ve Španělsku (mj. Auditorio de Música Barcelona, Festival de Música de Canarias-Teatro Guimerá), ke spolupráci s Raanana Symphony Orchestra v Izraeli, Mozartovy árie zpívala na španělském a brazilském turné. Spolupracovala se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Českou filharmonií, Pražskou komorní filharmonií, souborem Virtuosi di Praga, Symfonickým orchestrem FOK, a to v dílech jako je Mozartovo Requiem a Korunovační mše, Dvořákovo Stabat mater, Te Deum, Svatá Ludmila, Requiem, Martinů Kytice atd. Věnuje se také interpretaci písňového repertoáru. Simona Procházková se též věnuje pedagogické činnosti. Má řadu soukromých žáků. Jejími konzultanty jsou sólisté divadel v Praze i Plzni (m.j.Ivo Hrachovec, Jana Tetourová). Od roku 2008 je profesorkou zpěvu na Konzervatoři v Plzni. Pro její umělecký a pedagogický vývoj mělo velký význam setkávání a spolupráce na pěveckých kurzech s paní Prof.Margreet Honig z Amsterodamu. Zásadní význam mají pravidelné konzultace s paní K.S. Gabrielou Beňačkovou, jejíž asistentkou měla tu čest být na Mistrovských kurzech v Luhačovicích v r. 2008.