reprodukce několikataktového rytmického cvičení ze zápisu, případně vyčleněného úseku jednohlasé skladby
B) Hudební sluch a představivost
reprodukce všech tónů tónové soustavy (příliš vysoké a nízké tóny transponovat do intonačně výhodného hlasového rejstříku)
reprodukce dvojhlasu
reprodukce jednotlivých tónů nerozloženě předehrávaných trojzvuků a čtyřzvuků
reprodukce a analýza - určování všech velkých, čistých a malých intervalů vrchních, spodních (do čisté oktávy)
intonace durového a mollového kvintakordu
intonace durového a mollového sextakordu a kvartsextakordu
zpěvem rytmicky a intonačně správně reprodukovat lidovou píseň, její počáteční část pohotově zazpívat od daných tónů v různých tóninách
schopnost rozvíjení předehrávané kratší hudební myšlenky (motiv nebo téma) do větších celků - jde o napodobování lidové písně rozsahem i motivickým rozvíjením (charakterem)
C) Hudební paměť
správně reprodukovat předehrávané melodicko-rytmické útvary v rozsahu motivů, případně kratších témat
D) Všeobecná hudební nauka
vysvětlení pojmů zvuk, tón, vlastnosti tónů, tónová soustava (rozdělení na oktávy, určování a značení tónů písmeny), notová osnova, základní hudební abeceda, posuvky a klíče
pohotové čtení a psaní not v houslovém a basovém klíči
znalost notových hodnot a pomlk
schopnost vysvětlit pojmy: takt, rytmus, synkopa, enharmonická záměna
praktická znalost všech stupnic dur a moll
praktická znalost základních i odvozených intervalů vrchních a spodních (určování jednotlivých intervalů a tvorba od daných tónů)
praktická znalost kvintakordů durových, mollových, zmenšených a zvětšených, durových a mollových sextakordů a kvartsextakordů
praktická znalost dominantního septakordu (D7), jeho stavby a vyhledávání v různých tóninách durových a mollových
základní orientace v tempových, dynamických a přednesových označeních
E) Všeobecná orientace v hudebním životě
U uchazeče se prověří zájem a vztah k hudebnímu dění, znalosti stěžejních děl hudební literatury a největších hudebních skladatelů a interpretů minulosti i současnosti, základní orientace v hudebních vývojových etapách (slozích), znalost hudebních těles symfonického i komorního charakteru, znalost hudebních nástrojů, festivalů a koncertních událostí, znalost hudebního dění v regionu bydliště uchazeče a osobní motivace ke studiu hudby (nástroje nebo zpěvu).